بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


سالانه 1000 هکتار از جنگل‌های چهارمحال و بختیاری نابود می‎شود

 


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:
سالانه 1000 هکتار از جنگل‌های چهارمحال و بختیاری نابود می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه افزون بر یک هزار هکتار از منابع جنگلی این استان نابود می‎شود.

خبرگزاری فارس: سالانه 1000 هکتار از جنگل‌های چهارمحال و بختیاری نابود می‎شود

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری به‌ لحاظ تنوع زیستی در کشور بسیار بی‌نظیر است و باید تمام نیروهای درون سازمانی و برون سازمان برای حفظ این تنوع زیستی تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی افزود: ویژگی‌های خاص طبیعی و اقلیمی و تنوع آب و هوایی، سبب شده است تا سرزمین بختیاری در رده متنوع‌ترین رویشگاه‌های گیاهی کشور قرار بگیرد.

یوسف‌پور در ادامه با بیان اینکه جنگل‌های ایران، جنگل‌های منحصربه فرد جهان به شمار می‌آیند، گفت: در حال حاضر میانگین سرانه فضای سبز برای هر نفر ایرانی کمتر از 0.2 هکتار است، در صورتی که میانگین فضای سبز در جهان برای هر نفر 8.0 هکتار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد که در ایران کمتر از یک چهارم میانگین جهانی فضای سبز وجود دارد، بنابراین اهمیت و تلاش‌های حفاظتی، برای حفظ اندوخته‌های جنگل‌ها باید دست کم چهار برابر متوسط جهانی باشد.

یوسف‌پور، مساحت جنگل‌های موجود در این استان را 336 هزار و 438 هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان جنگل در این استان برابر با 1.95 درصد نسبت به مجموع جنگل‌های کشور است.

وی در ادامه با اشاره به پسماندهای زیست محیطی این استان، گفت: سالانه افزون بر 197 هزار تن پسماند در این استان تولید می‎شود که این امر ممکن است آلودگی‌های بسیاری را برای محیط زیست این استان ایجاد کند.

یوسف‌پور فرهنگ‌سازی را اولویت نخست سازمان حفاظت محیط زیست استان برشمرد و گفت: بیشترین مشکلات محیط زیست به‌علت عدم دانش افکار مختلف جامعه است.

وی مدیریت پسماند شهری را نیز از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال 91 برشمرد و گفت: سالانه افزون بر یک هزار هکتار از منابع جنگلی این استان بر اثر فعالیت‌های غیرمجاز از بین می‎رود.

 



نظرات شما عزیزان:

hamed
ساعت11:19---6 خرداد 1391
داداش تا جایی که ما خبر داریم بختیاری یک ایل از ایل های لر به حساب میاید مانند ایل ممسنی ایل بویر احمد ایل پاپی ایل بیرانوند ایل چگنی و.... بختیاری هیچ جای دنیا به قومیت شناخته نمیشه بلکه ایل حساب میشه به ما سر بزن اگه خاستی هم تبادل لینک کنی در خدمتیم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |